Laatste dagen

5 december 2014 - Sanur, Indonesië

het is nu vrijdagmorgen 5 december 9 uur hier dit is bij jullie 2 uur 's nachts. Ik zit al aan het zwembad en Ad is duiken, hij gaat vandaag naar Manta point , dit heeft hij al die tijd al graag gewild. Het was nog even onzeker of het doorging, omdat er nog niet voldoende aanmeldingen waren , maar het ging door dus ....

Gisteren zijn we weer met onze chauffeur Ketut rond geweest over het eiland, we zijn naar een batik fabriek geweest, vroeger op school moesten we ook  batikken met zo'n pen die je in de was doopte en hier gaat het nog op dezelfde manier. Leuk om te zien. Hierna naar de zilversmid waar ik het een en ander gekocht heb voor in mijn oren en aan mijn armband en toen nog naar een hoetsnijderij, prachtige dingen hadden ze daar alleen vaak veel te groot en zwaar om mee te nemen. Hier hebben we een mooi beeldje gekocht van een danseres en een draak . Hoe krijg ik het mee????? Och daar ga ik me morgen eens over buigen.

Hierna zijn we naar een hotel genaamd the Hanging Gardens gereden, we kwamen aan en vroegen of we mochten zwemmen en iets eten en drinken , dat mocht. Dus wij vol goede moed de auto uit. Je moest eerst 500 000 roepia betalen omgerekend 35 euro en dan mocht je naar binnen toen we dit betaald hadden gaf men aan dat je alleen mocht eten en drinken , maar niet zwemmen . Ach ja dus wij met een lift naar beneden hier onze voucher van 500 000 roepia afgegeven en rond gekeken. Het was erg mooi alleen er staat altijd wind doordat het in een vallei gebouwd is tegen een berg op. Als je naar ja kamer wilde moest je altijd trappetjes op en af , om te eten trap op en af naar het zwembad trap op en af dus voor even wel leuk , maar om 14 dagen te doen nee. We hebben hier zitten eten en het was erg lekker alleen erg prijzig voor Balinese begrippen dan. Onze voucher werd er weer van afgetrokken en moest nog 450 000 bijbetalen nou is €75 in Nederland niet veel , maar hier toch een flink bedrag als je rekent dat we als we 's avonds uit eten gaan we gemiddeld 175 000 roepia kwijt zijn .maar och we zijn maar een keer hier. De kamers in dit hotel kosten ongeveer 450 us dollar per nacht dit is ongeveer € 300. Dit wordt toch wel een erg duur prijskaartje dus het was leuk om gezien te hebben maar voor ons is het iets te duur en te veel klimmen .

Hierna terug naar het hotel om te zwemmen helaas kwam er toen we buiten kwamen een tropisch stortbui naar beneden, dus dat ging niet door. Dus maar lekker op het balkon wat gelezen. En nu is het dus vrijdag ochtend en zit ik wel aan het zwembad, het water is al wat koeler als vorige week dus nu fris je op als je in het water gaat. Morgenavond onze tijd half 7 jullie tijd half 12 in de ochtend worden we weer opgehaald om half 10 vliegen we dan eerst naar Singapore en dan door naar Amsterdam waar we zondagochtend om 8 uur landen.dan zit het erop 6 weken lekker rondrijden een hoop zien en beleven. Het is jammer dat we niet meer foto's hebben kunnne laten zien maar we hebben ze wel! Dus tot ziens in Nederland!!!!

1. Ingrid Ansems:
    5 december 2014
    Ik heb genoten van jullie verhalen en wens jullie een goede reis terug naar Nederland. Doe vooral een dikke jas aan want het is koud hier.....en tjee wat gaat de tijd snel zeg..6 weken in een flits voorbij....
    Groetjes, Ingrid
  2. Mimie van Straaten:
    5 december 2014
    Ik wens jullie een voorspoedige reis terug naar Nederland!!!!!!!
    Hopelijk tot gauw!!!!
  3. Dick:
    5 december 2014
    Heej mensen. Stikleuk om te lezen wat jullie allemaal uitgespookt hebben daaro. Jullie mail was steeds een weer welkome afwisseling op een saaie werkdag.

Alvast een goede reis terug gewenst.
    peace out!
  4. De Pensionado's:
    Hi jongelui,

We hopen dat jullie weer gezond en rond naar huis mogen vliegen na al jullie avonturen. Jullie zullen wel bijslapen als jullie zo vermoeid terugkomen.

Een hele goede terugvlucht en we zien jullie wel weer een keertje in het Eindhovenae verschijnen, breng wel het zonnetje mee want het is hier Bbbbbbbrrrrrrrr koud zegt Igmar.
    Tot ziens,

Joop en Hermine
  5. Albert & Hennie:
    Hoi jullie 2
    Een goede reis terug naar een redelijk koud Nederland.
    Jullie kunnen terug kijken op een geweldige ervaring.
    We horen jullie verhalen graag een keer.
    Groetjes en tot ziens.
    Albert en Hennie.
  6. Albert & Hennie:
    5 december 2014
    We hebben genoten van jullie mooie verhalen.
    Een hele goede terugreis en tot ziens.

Groetjes Albert en Hennie.
  7. Pap en Mam v. Zon.:
    5 december 2014
    We zijn blij dat jullie een fijne vakantie hebben gehad,maar we zullen ook weer blij zijn als jullie weer veilig thuis zijn.
    Geniet nog van de laatste momenten en we zien jullie gauw weer
    thuis.Lieve groetjes en een goede vlucht.
    Pap en Mam v.Zon.xxx