Chiang mai verder

6 november 2014 - Chiang Mai, Thailand

Na een toch goede nachtrust en internet dat weer werkt , op de kamer ! Moeten we nog vertellen dat toen we gisteren onderweg waren, we door een dorp kwamen dat letterlijk bijna weggespoeld was. Iedereen was met man en macht bezig om de weg vrij te maken van meegespeelde bomen en dikke lagen modder en andere zooi.  Langs de kant van de weg,waar mensen hun winkeltje hebben, lag een flinke laag modder, winkeltjes werden leeg gehaald met wat nog te redden was. 10 meter verder waren ze alweer bezig om kraampjes neer te zetten bovenop de modder zodat ze eten kunnen verkopen want life goes on!

Vandaag gaan we naar Doi Suthep. Dit is een gouden tempel boven op een bergtop. Na een flinke tocht omhoog met behoorlijk wat haarspeldbochten waren we er plotseling. Het stond niet echt aangegeven , maar het was hier zo druk dat dat kon niet missen, onderweg was het langzaamaan gaan regenen.

Marianne wist van de vorige keer dat er een kabelbaan naar boven was en de ingang daarvan hadden we zo gevonden. Het regende....en regende en het ging steeds harder regenen. Gelukkig verkochten de stalletjes regencapes. Ik kocht een mooie witte met oranje stippen en voor Marianne hadden ze een mooie geheel oranje regencape. Ik zal Marianne die dag niet kwijt raken hoe groot de menigte ook zou worden !! Wij naar boven en het was een erg mooie tempel. Ook de omgeving was erg mooi zoals je later op de foto's zult zien ! We gingen koffie drinken en kwamen in contact met een jongeman uit munchen, die daar werkte in ieder geval , hij kwam uit Frankrijk uit Bretagne, sprak zeer goed Engels . Hij was een marketing manager voor een bedrijf dat skate boards en zo verkocht. Hij was op een soort trektocht en wilde alles zo goedkoop mogelijk doen. Leuk om even met zo'n vent contact te hebben. Daarna met de kabelbaan terug en weer door de regen naar de auto.

Omdat steeds harder ging regenen besloot Marianne, eenmaal terug in het hotel, om zich te laten verwennen.................door een voetmassage te nemen in de salon vlak bij het hotel. Ad geeft hier niets om en bleef in het hotel Nash car race kijken en lezen. Daarna naar de night bazaar waar we een hapje zijn gaan eten en vast zijn gaan kijken naar ons volgende hotel, die is daar vlakbij in de buurt. Met de tuktuk terug en weer op tijd naar bed !

1. Mayra en Laurens:
    6 november 2014
    Leuk hoor! Ik lees elke dag Laurens voor in auto terwijl we naar school rijden....wordt al een ritueel :)
  2. Mimie van Straaten:
    6 november 2014
    wederom met veel plezier jullie reisverslag gelezen. jullie zouden best een boek kunnen schrijven over alle belevenissen.
    ik verheug me al weer op morgen. Lieve groet, mimie