Chiang Mai

5 november 2014 - Chiang Mai, Thailand

Vandaag gaan op weg naar Ciang Mai, een tocht van ongeveer 300 km.

Na een goed ontbijt, uitchecken en de auto weer volladen gaan we op weg. We zitten midden tussen de bergen en dus weer een mooie dag om door de bergen te sjezen.

Het weer is wat slechter geworden en we hebben afgelopen nacht een flinke regenbui gehad. Zo'n regenbui heeft geen invloed op de temperatuur het blijft zo'n 30 graden alleen de luchtvochtigheid gaat nog verder omhoog. Dat merk je pas als je uit de auto naar buiten gaat. Onderweg proberen we, bij mooie uitzichten, te stoppen. Dit valt niet mee omdat er weinig plekken zijn waar je in de berm kunt stoppen. We stijgen ondertussen steeds verder omhoog tot we bijna in de wolken zijn. Nadat we de top hebben bereikt gaan we met dezelfde vaart weer naar beneden. Onderweg kwamen we nog een kudde koeien tegen en stukken weg die weggespoeld waren.

Chiang Mai ligt in een vallei tussen de bergen en langzaam aan kwamen we richting de stad en werd drukker....  En drukker......en drukker. In tegenstelling tot Bangkok waren de locale Thai niet zo vriendelijk en gaven ons veel minder ruimte in het verkeer. Door de vele oude vrachtwagen, bussen, tuktuks en brommers was de luchtvervuiling veel erger dan wij hadden verwacht. Tel daarbij op dat de TomTom soms wat rare aanwijzingen gaf en je kunt je voorstellen dat Ad er ernstig de pest in had. Toen we aankwamen in het Hotel werd zij humeur niet veel beter bij het aanzicht van een onoogdelijk zwembad waar geen normaal mens in wil zwemmen. Ik had hier graag foto's van laten zien maar dat is nu niet mogelijk. Reden ?

De vriendelijk juf aan de balie gaf aan dat de internet pc in reparatie is en waarschijnlijk niet meer terug komt, lekker klantvriendelijk !!!

Om de stemming wat op te schroeven zijn we maar met de tuktuk voor 80 bath naar de night bazaar gegaan. Dit is omgerekend wel € 1,50 een aanslag op ons vakantie budget ;)

Daarna na het eten weer terug naar het hotel en hebben we het bed uitgeprobeerd. Het bed zag er niet uit maar we hebben goed geslapen.

1. De Pensionado's:
    6 november 2014
    Hi Marianne en Ad, ben benieuwd naar wat foto's uit de bergen. Als er geen pc in het hotel is kun je dan niet uitwijken naar een internetcafe of de pc van de baas van het lokale dorp. Of is er helemaal geen PC te vinden? Veel plezier mooi weer. PS: Eindhoven had op 5 nov de eerste vorst.