Eerste dagen in Bangkok

27 oktober 2014 - Bangkok, Thailand

Hoi volgers,

We zijn nu voor de tweede dag in Bangkok. De vlucht is goed verlopen. Marianne had de beste plaatsen van het vliegtuig geboekt en we hadden dus mooie plekken. Genoeg beenruimte en geen last van andere reizigers. De geplande upgrade naar business class is niet gelukt omdat tegenwoordig alles geautomatiseerd is bij het inchecken. Volgens mij zat de bc toch al helemaal volgeboekt.

Op het vliegveld stonden ze al op ons te wachten om ons naar ons hotel te brengen. Dit verliep allemaal zeer soepel. Hierna kregen we onze eerste kennismaking met het bangkokse verkeer! Oeps , veel tuk tuks en brommertjes! Het is maar goed dat we ( nog) niet zelf hoefden te rijden.

Na een vlotte check in naar de kamer op de 16 e verdieping. Kamer 1643 met uitzicht over een monniken complex. Het is maar goed dat er op de kamer airco is want buiten is het ongeveer 32 graden met hoge luchtvochtigheid!

Zelfs aan de binnenkant van de dubbelslag ramen is de warmte te voelen. Mooie kamer , met inloopdouche en apart bad. Bedden wel wat hard, maar niet te hard.

Na het nuttigen van koffie in de koffiebar eerst afkoelen in het zwembad. Gevestigd op de 5 e etage met veel bomen en planten inclusief kokosnoten in de bomen! Water heerlijk fris niet te fris maar wel goed om te koelen!

Hierna een poosje naar bed, want in het vliegtuig hadden we niet veel geslapen.

Na een verkwikkend dutje zijn we het straat leven gaan verkennen. Eerst internet gekocht voor de mobiel! De vriendelijke bediende heeft het tegoed erop gezet en we genieten nu van 3 G. Altijd makkelijk vooral voor face book.

Na het boeken van excursies, waar van het verslag nog volgt zijn we wezen eten in de Baioke sky tower. Op de 76 e etage met uitzicht over avondlijk Bangkok! Veel chinezen.uitgebreide keus , hierdoor moeilijk kiezen. Maar met de bordjes met Engelse benaming kwamen we er wel.

We zijn lopend heen en terug gegaan en hebben hierdoor het Bangkokse avond verkeer van de stoeprand af kunnen meemaken.