Gaan we nou duiken of niet.......

29 oktober 2014 - Bangkok International Airport, Thailand

Na een ontspannen nachtrust en maandenlange voorbereiding is het vandaag de dag.....

Ad gaat , driving with the sharks.....

Vol goede moed stonden we om kwart voor tien bij de Bell boy, deze bestelde een taxi voor ons voor een tien minuten ritje naar het Siam paragon mall.

Wij stapten in, in de enigszins ruikende taxi, och het is maar voor tien minuten. De Bell boy vertelde de chauffeur waar hij naar toe moest, waarop hij aanreed.

De eerste minuut ging het al fout, met onze geografische kennis van Bangkok snapten we dat het winkelcentrum waar het aquarium gelegen is, vanuit onze positie achter de Baioke sky tower ligt, de chauffeur ging echter de andere kant op.

We dachten nog och hij doet natuurlijk een toeristen rondje om via een andere weg naar de eindbestemming te rijden.

na tien minuten geen toren meer in zicht en bordjes te zien don muang AirPort. Oeps we werden al enigszins ongerust.

Na aan de chauffeur gevraagd en verteld te hebben dat hij niet goed ging wees hij continu naar rechts. Hij werd steeds zenuwachtiger en wij ook!

Toen we op de snelweg kwamen en daar al tien minuten op reden werden we echt ongerust. Na weer vragen en zeggen dat we hier niet naar toe moesten kregen we de bordje suvarnabumhi AirPort te zien.

Hierna wees de chauffeur op een reuzenrad, hij was er stellig van overtuigd dat wij hier naar toe moesten.

Uiteindelijk het kaartje van het hotel gegeven dat we terug wilden . Hij snapte er niets van, het hotel gebeld , met dank aan de sim kaart van Kae. Die hebben hem gezegd terug te keren naar het hotel.

Uiteindelijk waren we om half12 weer terug in het hotel, de Bell boy die het portier opende snapte er niets van?? Wij uitgelegd dat we half Bangkok gehad hadden en hij ons naar een of ander pretpark had willen brengen.

Uit de Thaise woordenwisseling die volgden snapte we niet veel, maar wel dat de taxi chauffeur geen idee had gehad waar we naar toe wilden, ondanks aangeven door Bell boy en het door ons meerdere keren vertellen.

Ach ja we hoefden niets te betalen, zijn maar lekker gaan zwemmen ook lekker alleen zonder haaien.

Ad heeft 's middags zijn bed gebruikt en Marianne heeft een heerlijke voetmassage gehad.

1. De Emmeloordianen:
    29 oktober 2014
    Nou ja, dat dit jullie weer overkomt! Siam Paragon shoppingcentre kent iedereen dus verwacht je ook dat de taxichauffeur dit kent, toch? Is dit een voorteken voor als jullie zelf gaan rijden...?? Nog veel "verbazingwekkend" vakantieplezier
    toegewenst!
  2. Ruud:
    29 oktober 2014
    Natuurlijk wel een leuke ervaring met het chaotische Tahiland maar niet wat je had willen doen. Volgende keer beter :-)).
  3. De werkers van CORA:
    29 oktober 2014
    Zonde zeg, je had je er zo op verheugd
  4. Nelly:
    29 oktober 2014
    Spannend en grappig reisverhaal! Zonde van de haaien Ad, ik had er al zo veel over gehoord....
  5. Pap en Mam v. Zon.:
    30 oktober 2014
    Kinders,
    Wat een mislukt dagje,maar er komen er nog vele.
    We vinden duiken wel een beetje eng,maar als je maar weer boven komt,dat lijkt ons wel belangrijk
    Pas goed op elkaar.Lieve groetjes Pap en Mam v.Zon.
  6. Nico:
    31 oktober 2014
    Volgens Kae wilden ze jullie waarschijnlijk naar Seaworld Pattaya brengen, dat is de kant van Suvarnabhumi op... alleen nog iets verder ;-)