De avond van de duikdag.

29 oktober 2014 - Bangkok International Airport, Thailand

na dit toch wel vervelend gebeuren zijn we 's avonds gaan genieten van een diner cruise op de chao praya rivier.

Onder het genot van een shinga biertje hebben we heerlijke Thaise gerechten op.

Op een rijst boot met muziek en danseressen . Ja ja ook wijl kunnen romantisch zijn.

Het heeft heel de avond niet geregend, wel gedreigd maar geen druppel gezien en een heerlijke temperatuur op het water.

Was erg mooi om Bangkok by night te zien. Alle gebouwen verlicht.

Moe en voldaan zijn we heerlijk gaan slapen, want op woensdag morgen had Marianne een Tour geboekt, waarbij we al om 7 uur vertrokken.

Dit houdt in dat we al om 6 uur ons bed uit moesten, ach ja .....

Om 7 uur werden we opgehaald om samen met een schots stel en een alleenreizende Australische dame  de kling Tour te gaan doen.

Op een traditionele long tail boot, over de chao praya rivier en dan de zogenaamde klongs in. Hier wonen de Thai nog echt in en op het water in scheefgezakte huizen, maar ook in hele mooie huizen. Een groot contrast tussen arm en rijk.

Volgens onze wel bespraakte gids waren deze mensen net zo gelukkig als jij en ik.

Als we af moeten gaan op de gehavende onderbroeken , die hingen te drogen , kapotte stoelen die boven het water vast gebonden waren , valt dit misschien wel ernstig te betwijfelen. Maar wij zijn goed gelovig en als de gids het zegt zal het wel waar zijn.

Hierna werden we afgezet bij de Wat Arun, dit was een extraatje omdat de bus chauffeur weg moest en ons niet naar het koninklijk paleis kon brengen.

Ad is naar boven gelopen en heeft daar mooie foto' s gemaakt. Deze volgen nog.

Marianne is beneden blijven zitten, misschien wel heel verstandig gezien het stijgingspercentage en dus ook weer dalings percentage van de trap.

Hierna met de watertaxi naar de overkant en lopend langs een tweedehands markt , vol goede moed maat THE GRAND PALACE.

1 miljoen Chinezen stonden vanmorgen op en dachten och laten we eens naar THE GRAND PALACE gaan.

Ze waren er allemaal.

1. Mimie van Straaten:
    29 oktober 2014
    Volgens mij was het wer echt genieten!!!!, lieve groet, Mimie