Highlights Ciang Rai

12 november 2014 - Chiang Rai, Thailand

Landschap onderweg mai sa long theeplantages

Markt mai sa long 1

Drielanden punt olifant

De afgelopen dagen hebben we de highlights in de omgeving van Chiang Rai bekeken. Chiang Rai ligt in een vlakte met rondom allemaal bergen. Als je dus ergens naar toe wilt moet je dus door de bergen rijden. Alleen daarom zou je al naar deze omgeving moeten gaan. Uiteraard brengt het de nodige problemen met zich mee. De meeste gebruikte uitdrukking van ons is: volgens mij is de weg weg. We hebben gaten in de weg gezien waar je een voetbal makkelijk in kunt laten verdwijnen !! Ook overstekende honden, brommers, tuktuks etc zijn hier heel normaal. Voor Ad is het een genot om met een flinke snelheid de haarspeldbochten te nemen en dan hangt Marianne met beide handen aan de veiligheidsgordel met kreten als " ik zit zodadelijk op je schoot !!!" Of " toketoketok" ons afgesproken woord om aan te geven dat Marianne vindt dat Ad te dicht langs de rechterkant van de weg rijd.

Meestal komen we dan aan bij een attractie en gaan we als eerste aan de koffie. Dan attractie bekijken, toeristpictures maken en dan weer snel in de koele auto. Uit metingen met ons apparaat weten we dat het zo ongeveer 42 graden in de zon en 33 graden in de schaduw is. Overigens ,vinden wij dat bij alle attracties alles erg netjes verzorgt is. Geen slechte wc's, alles netjes onderhouden en vriendelijke mensen. Het is een prettig land en we voelen ons ontspannen. Geen stress met bang zijn voor het weghalen van spullen, inbraak auto of zo. De monumenten zijn goed onderhouden en meesten staat er een summiere Engels tekst bij om een en ander te verklaren.

Daarna weer een mooie rit naar het resort, badkleding aan en zwemmen en zonnen.Rond 17.30 naar de kamer, douchen en op zoek naar een plek om te dineren. Dit is op zich een avontuur en daar zal ik later op terug komen.

Hier nog wat foto's.

1. Mimie van Straaten:
    14 november 2014
    Ik had strakjes al gereageerd;maar aangezien ik nooit weet of ik het goed heb gedaan, nu nog maar een keertje. ik was blij te lezen dat jullie het nog steeds leuk hebben. Groetjes en tot een volgende keer!!!!!!!!