Pitsanulok

15 november 2014 - Pak Chom, Thailand

vandaag zijn we aangekomen in Phitsanulok, na een rit van 6 uur. Onderweg diverse keren gestopt om een foto te maken, koffie te drinken. Heerlijk kip met rijst te eten, voor wel omgerekend €1,25. En een olifanten opvang gezien.

Het kleinste olifantje stal natuurlijk de show, je kon zien dat de olifanten er zin in hadden, z  kwamen zelf uit hun verblijf lopen pas dan ging de mahout erop zitten.ze werden niet gedwongen deden natuurlijk wel hun kunstjes, maar die bestonden uit houtstammen slepen, stapelen , met ballen gooien en zelfs schilderen. Het kleine olifantje mocht ook een houtblokje weg duwen daarna ging hij drinken , ging met beide voorpoten erin staan omzichtig eens lekker nat te spuiten. Erg grappig om te zien, er zat gelukkig niemand op zijn rug.

Je kon er ook een hele dag vertoeven en dan met de olifanten baden, eten geven etc maar helaas ging dat voor ons niet op, want we wilden gaan zwemmen in het hotel.

Bij het hotel aangekomen hebben we vlug ingecheckt en ben ik, zoals gebruikelijk, gaan kijken naar alle voorzieningen in het hotel. Dit heeft twee voordelen: Marianne kan dan op haar gemak uitpakken en zich nestelen, ik ben dan niet op de kamer kunnen er geen discussies plaats vinden die achteraf meestal toch niet nodig blijken te zijn. Ik dus op zoek naar het zwembad en die had ik ook zo gevonden het was een schitterend groot zwembad met leuke olifantjes lang de rand en ............. Geen water. Wel een aantal donker geklede Thaise arbeiders die druk waren met tegeltjes te plakken en af te voegen. Dit was uiteraard een grote teleurstelling en daarom gingen we allebei maar onder een koele douche. Daarna naar de zeer nabij gelegen mall waar we een zogenaamde Sijnz portable wireless speaker hebben aangeschaft. Reden hiervoor is dat je in de bergen meestal geen goede radio ontvangst hebt en we daar dus met toenemende mate gebruik maken van de iPhone. Door de hoge toeren van de motor, de kreten van Marianne en het gieren van de banden ( met name in de bochten) ;) is het volume van het piepkleine speakerset van deze iPhone naar onze mening niet hard genoeg. Door gebruik te maken van dit speakertje wordt dit probleem opgelost. We gaan deze testen op weg naar Pak Chiom via het pitoreske Loei. Zoals gebruikelijk stoppen we als we iets leuks zien of als ik vind dat een foto gemaakt moet worden. We gaan richting de wijn gebieden van Thailand dus ik ben erg benieuwd of we nuchter het volgend hotel halen.

Tot volgende keer

1. Nico:
    15 november 2014
    Staat gewoon een bordje bij: niet duiken.
    In het Thais, dat wel ;-)