Tak

2 november 2014 - Mae Hong Son, Thailand

Vandaag een lange rit naar het welbekende Tak. Een goede gelegenheid om de auto eens goed uit te proberen. Het verkeer is geen probleem alleen is het even opletten bij de rotondes. Linksom dan bij de goede uitrit er weer linksaf. De rit verliep voorspoedig en we kwamen in het stadje Tak aan. Nu moesten we het hotel nog vinden ! De TomTom en Google Maas hadden ruzie met elkaar en gaven verschillende instructies aan. De ene linksom en de anders rechtom. Sommige straatjes stonden vol met brommers en scooters en waren erg smal. Het was ook nog eens heel druk en de auto's stonden drie rijen dik geparkeerd ! Er was bijna geen rijbaan zichtbaar. Opeens zag Marianne het Hotel en hebben zo snel mogelijk ingecheckt. Het hotel was qua inrichting van de kamer wat gedateerd maar wel gigantisch groot. 12 bij 4 met een gigantisch bed. Het uitzicht was adembenemend. Je had uitzicht op een zeer brede rivier met langzaam stromend water. Daaraan gelegen een mooie strook met groen met allemaal in model geknipte bomen en planten, dan een hele mooie voetpad met ornamenten om op te zitten en tenslotte.......een gigantische lintvormige markt met allerlei eettentjes en andere soorten van verkoop van artikelen. Een bonte verzameling van geuren en kleuren en geluiden. Op nog geen 5 meter vanaf de muren van het hotel !! We hebben ons omgekleed en zijn meteen gaan zwemmen. Het was bloedheet en heel erg vochtig. Een koel pilsje en de wereld ziet er opeens heel anders uit. Na het zwemmen even op de kamer en daarna buiten zitten eten. Het eten was uitstekend. Ik had de gebraden Chinese eend die erg mals en een beetje pikant was. Marianne had de kip met rijst en cashewnoten. Heerlijk. Daarna op tijd naar bed want de volgende dag moesten we weer naar de volgende bestemming Mae Sot.