Ayutthaya

31 oktober 2014 - Tak, Thailand

We kwamen heelhuids aan in het hotel. Helaas was dit een soort van art deco hotel met veel grijs en onmogelijke inrichtingselementen. Stoelen waar je niet op kunt zitten en een receptie die je niet als zodanig herkent. Ingecheckt en meteen gaan zwemmen. Een heerlijk bad met jacuzzi. Wel wat weing water erin maar alla. Erin en op de start button gedrukt. Allerlei jetstreams langs mijn oren en over het bad. Een luide kreet van een poolboy !! Ze waren de jacuzzi aan het onderhouden en het was echt niet de bedoeling dat ik erin zou gaan zitten !! Een uur later waren ze met drie man druk bezig om de jacuzzi verder te vullen en te controleren. Na dit zwemparadijs zouden we naar de dichtbijzijnde mall gaan. We hadden bij de receptie opgegeven dat we om 18.15 mee wilden met de beschikbare shuttle. Die kwam ..... En ging ....... Zonder ons. Uiteraard had Marianne daar een uitdrukkelijke mening over en ondanks dat we in een vakantie modus zitten werd de waarheid even goed Verteld. Toen er daarna een snoezige tuktuk aanbood om ons te brengen werd deze hooghartig afgewezen. Alleen een taxi was in dit geval goed genoeg. Die kwam er toevallig net aan dus die was de pineut !! Wij in de taxi naar de mall. Wat rondgelopenen daarna wilden we wat eten. Maar wat? In de Tesco werd van alles klaar gemaakt alleen wisten wij niet wat. Uiteindelijk vonden we een restaurant met Engels op de menukaart! Wij hier naar binnen, we werden heel netjes naar een tafeltje begeleid met een ring op het midden van de tafel. Op de menukaart hebben we wat aan gewezen gemarineerd rund vlees , eitjes en varkensvlees. We kregen een bak met waarschijnlijk boullion en hier konden we het vlees in laten garen. Hierbij een pilsje en een mushroom schotel! In onze beleving lagen er hele rare paddestoelen op . Lange en bosjes champignon , maar ze waren erg lekker. Ad wilde graag nog dim Sum balletjes en die gingen er ook goed in. We hebben er geen mie bij besteld maar dat hadden we ook nog kunnen doen. Wisten wij veel en we vermoeden dat het bedienend personeel hartelijk om ons hebben gelachen.

Met ons buikje vol en rond nog drinken en knabbels halen bij de Tesco en toen op zoek naar een taxi, in dit geval stond er alleen een tuk tuk . Dus ...... Met de tuk tuk terug naar het hotel. Deze reed er flink vandoor en we waren binnen 10 minuten terug, kosten 120 baht ach ja dan ben je er ook vlug!

Hierna nog even op de kamer voor de volgende dag wat dingetjes anders in de koffers rangschikken ! Met andere woorden alles eruit en opnieuw erin. Want de duikspullen hebben we voorlopig niet nodig ! Hierna lekker naar bed, morgen een lange autorit !

1. Mayra en Laurens:
    31 oktober 2014
    Hahaha...je had schrijver moeten worden!! Zie Marianne helemaal voor me...daar bij de receptie :) :)
    Suc6 met de trip morgen/vandaag!!
  2. Mimie van straaten:
    31 oktober 2014
    Ik ben het met de vorige schrijfster eens. Jullie kunnen echt godenschrijnen .groetjes.......
  3. Nelly:
    Prachtig verhaal, zie het helemaal voor me, ga vooral zo door want ik lig in een deuk....
  4. De werkers van CORA:
    1 november 2014
    Marianne, was het zoiets van: No, YOU have a problem?" Ik zie het helemaal voor me!
  5. De Pensionado's:
    2 november 2014
    Goed om te zien dat jullie reis die al lang gepland was in gedachte nu werkelijkheid is geworden en best goed verloopt. Ad heb je al iets romantisch gedaan om jullie 25 jarige jubileum te vieren. Verder moet je het personeel niet zo frustreren met je Jacuzzi grapjes. Voor het geval je niet weet wat ze je voorschotelen kun je wat foto's van dieren laten zien b.v. buffel, vis, hond, slang, vogel, varken, rund of olifant en ga maar zo door (ha,ha). Geniet er samen van.