Thailand dangerous roads

3 november 2014 - Mae Hong Son, Thailand

op weg naar Mae Hong Son.

Voordat we vertrokken hadden we nog even een discussie of we onderweg nog zouden stoppen voor bezienswaardigheden zoals grotten , what ten en watervallen.

We besloten om eerst maar eens proberen wat kilometers te maken want het zou een tocht van 400 kilometer zijn volgens de Tom Tom tijdsduur ongeveer 6 uur. Vol goede moed en met een volle tank en buik vertrokken we om 9 uur. Eigenlijk wel wat vroeg maar alla,

De eerste 30 km reden we langs de grens met Myanmar, met hier en daar een politie post die ons vriendelijk door lieten rijden.

Een mooie route met prachtige ver gezichten op rijstvelden, bananen bomen en hutjes. We kwamen door heel wat dorpjes , voor je het woord dorp kon zeggen was je er al weer door.

Toen kwamen we gele borden tegen met heel veel Thaise letters, wij wisten niet wat er stond maar waren er Al vlug achter dat het waarschijnlijk betekende slechte weg. Op een gegeven moment werd het een rood bord met heel veel thaise letters, slecht wegdek was geel dus wat betekende dit dan ...... Nu wij weten het zonder Thais te kunnen lezen. Het betekend let op de weg is weg!

Vorral langs de kant van de weg waren hele stukken weg weggespoeld . Je keek hier zo naar beneden, och ja de regen tijd is net geweest dus dat kan. Hierna kregen we een prachtig stuk nieuw geasfalteerde weg, heerlijk  zoefden wij in onze limousine naar de volgende bocht om meteen op de rem te duiken. Hier was een stuk waar de weg weg was. De hele asfalt laag was eraf gehaald , door de regen en zwaar verkeer zaten er flinke groeven en geulen in de weg, even dachten we hier niet door te kunnen zonder een 4x4 te hebben, maar dankzij Ad zijn stuur kunsten en van links naar rechts draaiend en sturend en rijdend zijn we hier toch goed doorgekomen.

De weg werd weer wat beter en kwam door mooi agrarisch gebied. Opeens kwamen er buffels uit de struiken die door een mannetje naar een andere wei werden gebracht. Wij stopten netjes maar vanaf d nadere kant kwam er een auto die gewoon door reed en bijna zo' n buffel op zijn motorkap kreeg, hij had wel een bull vanger. Voor op zijn auto.

Ondertussen kregen we wel trek in koffie en moesten we plassen, gelukkig hadden we wel water bij en zijn gewoon gestopt bij een zij straatje en hebben hier gepla...... En wat gedronken.

Uiteindelijk kwamen we weer een beetje in de bewoonde wereld en zagen we aan de kant van de weg een soort winkeltje met gekoelde dranken dus een ijskoffie was vlug gekocht en en zakje chips voor het zout voor nog geen anderhalve euro hadden we 4 blikjes , we hebben daar even gezeten want ze had allemaal zitjes staan en zijn toen doorgereden.

Uiteindelijk zijn we om half 5 gearriveerd in ons hotel Ad was helemaal happy want hij vond het fantastisch om zo te rijden en Marianne was blij dat ze erwas, kon ze eindelijk de deurstijl loslaten !

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mimie van Straaten:
    3 november 2014
    Dag Ad en Marianne,
    Wat vind ik jullie toch "stoer"!!!! Voor geen goud zou ik deze dagen hebben willen meemaken. ik krijg al de kriebels als ik dit allemaal lees. een beetje blij zal ik wel zijn als je weer in Nederland bent. Toch wens ik je nog hele fijne dagen.
    lieve groet, Mimie
  2. De werkers van CORA: