Mae Hong Son

3 november 2014 - Mae Hong Son, Thailand

na de spannende rit waren we in ons hotel, een lobby met alleen een groot dak zonder zijmuren of deuren, hierdoor waaide het lichtjes door, een gigantisch gebouw met trappen naar beneden tegen een berghelling aangebouwd. Midden tussen de bomen.

Heel mooi, we werden naar onze kamer op de begane grond gebracht met uitzicht op het zwembad, onderweg hadden we regen gehad en ook hier betrok de lucht. Dus gauw de zwemvliezen aan heerlijk in het koele water de stress eraf zwemmen.

We konden niet meer op de ligbedden liggen , omdat het begon te regenen maar waren weer goed opgefrist.

Op de kamer kwamen we erachter dat de bedden heerlijk lagen niet te hard en niet te zacht . Hierna eten , Ad had zeebaars besteld maar volgens ons waren het garnalen en Marianne rundvlees met 1 pepertje erachter. Dit was erg lekker Ad vond zijn eten wat minder, maar leg maar eens uit dat dit geen zeebaars is maar garnalen zijn, ach ja een kopje koffie na en een goede internet verbinding doen veel vergeten

Na een ontspannen nachtrust zijn we de volgende ochtend weer in de auto gestapt om naar een waterval te gaan kijken.

De Tom tom stuurde ons midden door een dorpje, waarschijnlijk vonden de mensen die daar woonden het gewoner dan wij want zelfs midden in het dorpje steden verkeersborden. Zodat we wisten dat we goed zaten.

Deze was hier vlak bij, we hebben hier heerlijk rustig naar kunnen kijken er waren verder geen mensen. Je moest wel een paadje aflopen maar kon dan genieten van een mooi stukje Thailand.

Waar je de auto kwijt kon stonden 2 mannen een die verkocht wat heet water waarmee je Nescafé koffie kon zetten en de andere hield het boek bij waar je je naam in moest zetten dat je hier geweest was

We hebben een kopje koffie gedronken en zijn toen op zoek gegaan naar ..... De FIsh cave. Een prachtig park vormde het veel belovende begin met een looproute of door het bos met klim werk of langs het riviertje, wij kozen voor langs het riviertje, hier zaten al erg grote vissen in , een soort karpers .aan het eind gekomen, stonden we bij een berg die voor ons oprees . In de rots zat een halfronde grot ongeveer 10 meter hoog en 3 meter diep tegen de wand stond een tempeltje en rechts daarvan zat in de bodem een gat zo groot als een badkuip di zat behoorlijk diep zodat je er van boven af in moest kijken. In die badkuip met water zater heel veel vissen te veel want een aantal had al een kromme staart. Alles bij elkaar een ' kleine' deceptie, t is dat er niet meer als 10 toeristen waren anders was het lachwekkend.

Alles bij elkaar een leuke dag, s' middags weer heerlijk gezwommen en s' avonds begon het te onweren, dus toch maar in het hotel gegeten, dit keer zag Marianne ineens staan dat ze sateetjes hadden dit samen met pad Thai , dit is een noedel gerecht hebben we heerlijk gegeten  .

Morgen gaan we naar Chiang Mai. En het feest van de lichtjes !

1. Pap en Mam v. Zon.:
    4 november 2014
    Hallo kinders,
    Fijn dat alles zo goed verloopt.wij volgen jullie avontuur.
    Groetjes van de Zonnetjes.