Dusit Princess hotel Korat

21 november 2014 - Pak Chong, Thailand

Op weg naar Korat. We zijn in het gebied van de rietvelden. Hiervan hebben ze er in Thailand net zoveel als dat er in Nederland maisvelden zijn. Een vel gehoorde kreet bij de Thaise bevolking in dit gebied is dan ook: Als je me niet ziet, zit ik te ka.... In het suikerriet. Opvallend is het gebrek aan toeristische attracties en dus verloopt de reis erg voorspoedig. Het is een geluk dat ik een internationaal rijbeiwijd heb gehaald bij de ANWB want we werden door een lokale diender aanhouden en bars te woord gestaan. Voor ons geen enkel probleem want we begrijpen de beste man toch niet en we spelen standaard toch de domme toerist. Als je maar voldoende keren een mooi antwoord in het nederlands geeft denken ze waarschijnlijk dat je en zot bent en geven ze al gauw de moed op. Zo ook deze keer. We konden de reis voortzetten en lieten de diender verbijsterd achter.

Aangekomen bij het hotel blijkt dit een supermoderne mooi hotel. Inchecken was zo gepiept en op naar het zwembad. Heerlijk water en goede ligbedden. Daarna terug naar de kamer er later eten. Na het eten nog even gefacetimed met Inez tot grote hilariteit van het personeel. Nog even de wereldberoemde cheesecake gegeten.

Ondertussen hadden we opgemerkt dat het zeer druk was geworden op het parkeerterriein. Bleek er een ontzettend grote tweede hands markt te zijn. Marianne was moe en ik ben dus maar zelf even gaan kijken. Het waren echt koopjes ! Wie betaald er nu geen 10 baht voor een paar afgedragen schoenen van de mode van 5 jaar geleden. Niet 1 paar maar een heel plein. Ik ben maar niet gaan kijken naar de ook aanwezige sectie gedragen ( en ik hoop ook gewassen) lingerie ! Ik weet zeker dat ik voor wat onderbroekjes van Marianne de hoofdprijs had kunnen krijgen. Misschien wel 15 baht per stuk !! (Die Thai  kunnen heel goed afdingen !!)

Uiteraard zijn mijn kleine onderbroekjes te jong en fris om al gedumpt te worden op dit soort markten en bovendien brengen die natuurlijk in de grote massa niets op. Met die gedachte ging ik terug naar het hotel en heb weer een mooie blik gekregen op de omstandigheden van de gewone Thaise bevolking. Een vrolijk volkje !!

1. De Pensionado's:
    23 november 2014
    Hi avonturiers,

Wij vinden het erg knap van jullie dat jullie het lef hebben om daar zelf te rijden in dat chaotisch verkeer en dat af en toe de weg weg is. Wij doen jullie dat niet na.

Voor wat betreft de onderbroekjes van Ad, die zou ik verkopen Marianne aan de hoogste biedster(hi, hi) zeker als je zegt dat ze gedragen zijn door jouw adonis met zijn goddelijk lichaam dan willen die vrouwtjes dat wel en hoef je ze ook niet meer te wassen in de rivier

We hopen dat jullie reis ook zo gladjes verloopt voor de rest en zien jullie weer als jullie veilig geland zijn, wanneer ook al weer?

Nog van harte proficiat met Bob, die hadden wij nog gebeld met zijn verjaardag.

Veel plezier !