Eten in Udon Thani

21 november 2014 - Pak Chong, Thailand

Zoas elke avond moesten we vandaag ook weer eten, vol goede moed gingen we op weg naar de big c supercenter want daar zitten altijd genoeg eet gelegenheden bij. Nog maar net op weg zagen we de big c al, met parkeren was het wel wat rustig , maar wisten wij veel. Wij naar binnen bleek het een nieuwe big c te zijn waar nog niet alle winkels open waren , dus helaas alleen een mister donut, nou wilden we wel wat anders eten als een donut. Dus wij vol goede moed de tom tom weer aan en op weg naar de andere big c . Nou moesten we meteen na 10 meter al rechts af dit houd in dat je binnen 10 meter 3 banen over moet steken , dit gingen we dus niet doen. Dus wij links af , Ad dacht dan pak ik dadelijk wel een u turn en zit ik alsnog op de goede weg , helaas leidde deze weg ons meteen het stadscentrum in, waar men op 2 rijbanen met 4 autos naast elkaar probeerde te rijden met daar tussen door allerlei brommertjes, die van links naar rechts zwaaiden. Boven het geluid die al deze auto' s en brommers produceerden hoorden we het gekwetter van duizenden volgels die op de elektriciteitskabels  zaten. Er loopt hier niet 1 kabel maar hele bossen kabels die bij elkaar vast gebonden zitten en soms ook nog opgerold, af en toe jeukten de handen om ze eens te ontwarren , maar daar zijn wemaar niet aan begonnen. Je kunt je voorstellen dat we ons in de film The Birds bevonden. Na ongeveer 3 kwartier kwamen we bij de Big C aan, hier was ook niet alles open en waarschijnlijk ging deze verhuizen naar het andere pand. Goede raad was duur, dus toen maar naar central plaza.na weer een spannende rit van een half uur kwamen we veilig aan. We zijn ondertussen al wel zo bedreven dan we in de parkeergarage zijn gaan staan.

Hier waren wel genoeg restaurants en we zijn een restaurant in gegaan waar we in de tafels een soort gril zagen zitten. Ook hier werd het ons weer uitgelegd je mocht anderhalf uur zo veel bestellen van de kaart als je wilde, wij lekker wat vlees en groenten en champignons uitgezocht. Dit werd allemaal gebracht en toen kwam er iemand met een schaaltje met sla, knoflookstukjes en een sausje hij deed dit even voor je moest het sausje op de sla smeren daar een knoflookje op en dan je stukje vlees en dit hup naar binnen. Hij was erg kundig met stokjes wij kregen gelukkig vork en lepel, zodat ze ons niet uit hoefden lachen. Dit geheel was erg smakelijk, we hebben alleen niet de anderhalf uur vol gemaakt. Hierna weer terug het was gelukkig wat rustiger op de weg.

We waren binnen 20 minuten weer terug en toen heerlijk slapen.