Udon Thani

20 november 2014 - Pak Chong, Thailand

zonder verdere problemen kwamen we aan in Udon Thani. Onze Tom Tom wees ons de weg, helaas waren er wegwerkzaamheden. Op eenregelig moment moesten we rechtsaf , maar helaas moesten we dan door een zeer diepe greppel. Dus maar verder gereden om de welbekende U turn te kunnen maken. Op een gegeven moment reden we op een 4 baans weg met midden berm en zoveel op de rechter helft van deze weg kwam er verkeer onze kant op als aan onze kant van de weg we snapten er niet veel meer van.

Waarschijnlijk is het een 2 baans weg geweest en weten ze zelf ook niet wat er gebeurd is. Na de U turn gevonden te hebben , in Thaialnd werken ze veel met u turns, we hebben wel fly overs gezien maar dit was dan in Bangkok of een U turn fly over zeg maar. Verder werkt het meestal met u turns. Wel vreemd want op de baan waar je in Nederland het hardst kan rijden en die is om in te halen kan het zo maar voorkomen dat er een tuk tuk rijdt die de andere kant op moet het hele verkeer moet dan op zijn rem met als gevolg dat er van links naar rechts en van rechts naar links over de banen wordt geschoven. Na 4 weken zijn we hier redelijk aan gewend, maar Ad is blij als we weer thuis zijn . Alhoewel het ook geen pretje is om van Valkenswaard naar Utrecht te rijden, maar ach lands wijs lands eer.

We moesten nu dus linksaf en op zijn Thais knipperlicht uit langzaam rijdend op de vluchtstrook vonden we het weggetje , die ons langs een industrie gebiedje leidde. We vonden de ingang en hier was het zeer druk. We werden door een mw verwezen naar een meneer , deze bleek goed Engels te spreken maar was er omdat er een kerkdienst werd gehouden. Oeps een beetje verkeerd. Hierop kwam er een mw naar ons toe die ging bellen , iedereen heeft hier een mobiel de een nog groter dan de ander. Marianne kreeg de telefoon in haar handen gedrukt en na een paar vragen beantwoord te hebben mocht ze plaatsnemen in een golfkarretje en Ad in de auto erachter aan. We werden naar een rij huisjes gebracht en we mochten de auto onder een afdakje voor het huisje neerzetten.

Het husje was een puntdak met aan een kant het afdak voor de auto met een veranda uitkijkend op een meer. En de andere helft was het huisje verrassend groot als je binnen zat kreeg je het gevoel in een caravan te zitten. Niets mis mee. Zonder verdere uitleg ging de dame er weer vandoor in haar golfkarretje , wij omkleden en op zoek naar het zwembad.

Bleek een heel modern zwembad met een water overloop.

Het water was warm en wat groenig alhoewel je wel goed de bodem zag, achteraf bleek dat het zwembad uit stond en de volgende dag heeft een tuinvrouw hem voor ons aangezet. Toen werd het water wat frisser maar de overloop werkte ook zeer goed.

Hierna op zoek naar eten hierover de volgende keer

1. Ruud:
    20 november 2014
    Klinkt allemaal weer spannend :-)). Wat zullen jullie straks de wegen in Nl weer weten te waarderen. Thailand is en blijft een mooi en leuk land maar je moet 'flexibel' zijn.
  2. Mimie van Straaten:
    20 november 2014
    Voor mij onbegrijpelijk wat jullie allemaal aandurven;maar het lijkt me wel leuk. maar leuker zal ik het vinden als je weer veilig thuis bent. alleen zal ik jullie verhalen dan wel gaan missen. Groetjes....