Khao Yai nationaal park

24 november 2014 - Sanur, Indonesië

na een heerlijk verblijf in Korat, zijn we doorgereden naar het plaatsje Pak chong dit ligt vlak bij het khao yai nationale park. De tom tom kon het resort niet vinden , ook niet met de door booking.com verkregen coordinaten en , zoals de Thai doet, hup knipperlicht uit en stoppen op de vluchtstrook. Goede raad was duur, uiteindelijk google maps geprobeerd en jawel die kon het hotel wel vinden. Achteraf bleek dat het 50 meter verderop lag. Ach ja. Aan gekomen werden we allervriendelijkst verwelkomd en mochten we ook met de auto achter een meisje aan in een golfkarretje. We reden naar achteraan in het park en daar lag een gebouw waarvan wij de middelste kamer kregen. Het bleek een zeer diepe kamer met marmeren tegels en daar achter nog een ruime badkamer ook helemaal van marmer . De woonkamer had zelfs een aparte zithoek. En een veranda met een zitje. Hier moesten we 2 dagen blijven dus dat was geen straf. Dus wij weer op zoek naar het zwembad , een klein maar voor Marianne fijn zwembad. Het water was namelijk volgens Ad koud en Marianne vond het lekker fris, dus Marianne heerlijk in het zwembadje en Ad op een ligstoel ernaast. Geen probleem. Marianne duwde gewoon de ijsschotsen  aan de kant. Ad was niet de enige want er waren meer heren die niet verder gingen als knie diepte.

Ad had aangegeven dat hij nog graag naar een vleermuizen grot wilde laten ze die hier toch meerdere hebben en er ook nog een halve dag tocht naar toe gingen. Dus Ad ging dat doen. Vol goede moed met dichte schoenen lange broek en jas ging onze dappere vleermuis zoeker op pad. Marianne bleef lekker op de kamer en heeft de tijd besteed door de koffers weer goed in te pakken want de reis naar Bali was aanstaande en omdat we alles wat we niet nodig hadden in een koffer hadden gestopt moesten ze weer opnieuw gepakt, anders was de ene wel erg zwaar. Heerlijk nog even gezwommen en toen wachten op Ad.

Ad kwam vol enthousiasme al hinkelend terug. Hoewel de excursie een verassende wending kreeg, doordat er een kleine net python op het altaar lag. Was  hij in dezelfde grot door de te gladde schoenen,zogezegd op zijn bek gegaan.daarbij met de linkerknie tegen een opstaande steen gestoten waardoor die spier flink geraakt is en pijnlijk was. Het hoogtepunt van de excursie was het uitvliegen van meerdere miljoenen vleermuizen. Een machtig gezicht.

Dit resort is een ideale plaats om in een rondreis even een paar dagen te rusten. Er is op resort niet veel aan te merken,behalve het koude zwemwater.

Op weg naar Bangkok. Dit is maar een klein eindje dus dat zal wel goedkomen.

1. Mimie van Straaten:
    24 november 2014
    Het lijkt me best wel heel bijzonder te zijn geweest. zo'n hele groep vleermuizen te zien uitvliegen. Minder vind ik dat je knie geblesseerd is. Hopelijk heb je niet te veel pijn.
    Groetjes......