pak Chom

18 november 2014 - Nakhon Ratchasima, Thailand

na een mooie rit door de provincie Loei spreek uit Leu! Zijn we aangekomen op het Mekong Riverside Resort en Camping.

Dit resort is van een canadees met zijn Thaise vrouw, Mike en Pen. We werden allerhartelijkst ontvangen. Kregen meteen water aangeboden. Het resort bestond uit een lap grond waar ze hun huis met grote veranda op gebouwd hebben en 2 gebouwen met ieder 2 kamers. Ervoor een stuk grond met rubberbomen waar evt tenten konden staan. Heel netjes verzorgd en ook de kamer was netjes ingericht.

Het enige minpuntje was dat het bed erg laag was, je moest bijna uit bed rollen en dan op je knieen gaan zitten om te gaan staan! Ach mocht je 's nachts uit bed vallen dan was de val niet zo diep. Badkamer met inloop douche , heel fijn.

We konden ' s avonds eten bij de eigenaar, op de veranda . Pen had een heerlijk gerecht gemaakt rode curry pasta met vlees, tomaten uien en een soort aardappel met rijst en een soort pannekoek. Heel erg lekker housecooking door de eigenaar zelf. We hebben heel gezellig zitten praten met Mike. Hij deed ons een aantal goede tips aan de hand voor de volgende dag als we doorrijden naar Udon Thani. Hierover morgen meer.

Hierna zijn we gaan genieten van onze nachtrust, allen het bed was erg hard, onze arme heupen. Maar niet getreurd overal is wel iets! En je eigen bed kun je nou eenmaal niet meenemen.

De volgende ochtend kregen we weer een groot ontbijt met een heerlijke omelet en een soort mango en een soort appel. Qua vorm leek hij op een gourgette , van binnen wat vezeliger als een appel , maar erg lekker.

Hierna weer in de auto met in ons achterhoofd de aanwijzingen van Mike.

1. Ruud:
    18 november 2014
    Nou dat klinkt weer allemaal heel mooi en spannend. Altijd leuk om bij een 'locale' te overnachten en eten. Geen maasa productie maar persoonlijke aandacht, heerlijk toch. Ben benieuwd naar verdere verhalen. Nog veel plezier.
  2. Mimie van Straaten:
    18 november 2014
    Ja hoor;vanmorgen weer een berichtje van uit jullie verre vakantieland. leuk.... fijn ook te lezen dat alles nog goed gaat en jullie nog volop genieten.
    Lieve groet, mimie
  3. De Pensionado's:
    Hi Ad en Marian,

Leuke verhalen. Maar jullie hadden ook jullie matrassen op jullie rug moeten binden dan waren de bedden toch geen probleem geweest