Op weg naar Udon Thani.

18 november 2014 - Nakhon Ratchasima, Thailand

We hadden van Mike gehoord dat we op 2 manieren naar Udon Thani konden rijden of langs de mekong rivier, of door de bergen. In de bergen zou een mooie Wat  liggen de wat pa phu khon. Een een opgravings site die op de nominatie staat voor de unesco.

We hadden de weg door de bergen zo gevonden en gingen vol goede moed aan de beklimming beginnen. We zijn door heel wat dorpjes gereden, hier en daar was  de weg weg, honden wisten niet wat verkeer was en staken zo voor je auto de weg over of lagen midden op de weg in de schaduw te slapen, maar allebei goed opletten en blij zijn dat het niet je eigen auto is.

Na een uur gereden te hebben dachten we allebei dat we er al wel voorbij zouden zijn, in dit gedeelte van Thailand staan er wel heel veel borden langs de kant van de weg ,maar niet altijd een engelse tekst erop. We weten ondertussen dat een geel bord langs de kant vaak betekend slecht wegdek of scherpe bocht of zo iets, rood is niet goed dan is meestal de weg weg. Verder is het voor ons niet te lezen.

Na enige tijd kregen we toch een bord erop naar de Wat Pa Phu Kon wij natuurlijk meteen op de rem en de weg in. Hierop volgde een zeer steile berg beklimming. Met bovenop een plateaux met parkeer wachten die ons onze parkeer plek wezen.

Na een klimmetje over een trap naar boven stond er een groot mooi gebouw, hierin gaand lag een liggende marmeren boedha van ongeveer 20 meter lengte en 6 meter hoog helemaal bestaand uit Italiaans wit marmer.

Een prachtig gezicht, het gebouw was ook heel mooi bewerkt. Achter de boedha hadden ze een foto raportage waarop stond hoe ze de marmeren blokken de berghelling op hadden gekregen en hoe de boedha gebouwd was. Hij bleek pas een jaar of 4 oud en nog niet bekend bij veel buitenlandse toeristen, voor de Thaien waren wij ook een bezienswaardigheid..

Na een kopje koffie weer naar beneden en op zoek naar de archeologische opgraving, helaas lag deze te ver weg van onze route. We hebben de bordjes gezien , maarbrsloten toch door te rijden naar het Tanita Lagoon resort, omdat je niet weet wat de dag nog brengt. En we graag even wilden zwemmen. Hierover de volgende keer meer.

1. Ellen van Zon:
    19 november 2014
    Wat een belevenissen zeg!! Ik zie jullie al helemaal gaan door de bergen.. Geniet er nog van samen xxx Ellen