Volgens Ad staat er in iedere stad een Wat Prathat

15 november 2014 - Pak Chom, Thailand

We zijn weer heelhuids aangekomen in Pakciom en zitten nu op de kamer voor het diner. Het was weer een mooie tocht met een heel ander gezicht van Thailand. Hier geen uitgebreide rijstvelden maar grote stukken met, waarschijnlijk, hardhouten bossen. Heel mooi en aanzienlijk meer schaduw. De temperatuur is in de gebied lager dan in de rest van Thailang.

Ik zou nog vertellen over het eten in Thailand. Uiteraard kun je in de meeste hotels zelf eten maar dat is meestal ook duurder. Je kunt naar een Mall, winkelcentrum, en daar zitten verschillende bekende en bij ons nog onbekende restaurantketens zoals de overbekende McDonalds, KFC en de onbekende Hotpot, MK en Sissler. Dan heb je nog de losse kleine restaurants die er van buiten goed uitzien en tenslotte heb je de straat restaurants aan de kant van de weg en de kraampjes. Prijzen variëren van 400 bath per gerecht tot 50 bath. In euro's van € 10 tot € 1,25. Meestal is het bier duurder  dan het eten !!!  Gemiddeld zijn we ongeveer 1000 bath per dag kwijt als we ook alle koffie en frisdranken meetellen. Alles is erg netjes en we hebben nog geen last van de darmen gehad. Het wordt steeds makkelijker om eten te bestellen ( behalve bij KFC daar stond alles in het Thai en wij waren er nog nooit geweest, kregen we dus een superklein portie frites terwijl we dachten dat we een bord vol zouden krijgen;)

We kunnen op dit moment even geen foto's van de fototoestellen halen omdat we geen internet pc hebben. Dit zal van de week ongetwijfeld nog wel komen. Ik kan wel verklappen dat we hele leuke foto's hebben van het baby olifantje met een klein Chinees meisje !!! Tot volgend keer  !!9

1. Mayra en Laurens:
    15 november 2014
    Dus nu ook tekst en uitleg bij alle foto's van gerechten ;)
    Das niet duur daar, uit eten gaan. Als je je maar niet vergist straks weer thuis! Xx
  2. Nico:
    15 november 2014
    Met een beetje mazzel praten ze Chinglish en anders gewoon wijzen ;-) Neem maar geen Hot Wings bij KFC, die zijn wat pittiger dan in NL...